2024-07-12 08:00 CEST

Green Landscaping Group stärker närvaron i Bayern, Tyskland när BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH ansluter till koncernen

BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH ansluter till Green Landscaping Group (Publ). Företaget erbjuder tjänster inom finplanering och skötsel av utemiljö i München-området med omnejd i Bayern, Tyskland.

Verksamheten etablerades 2011 och drivs idag av grundaren Sascha Buk och ett 30-tal anställda.

BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH, som verkar under varumärket BUK Garden Couture, har sitt säte i Oberhaching, söder om München, Tyskland. Företaget planerar, skapar och underhåller högklassiga trädgårdar, främst i Münchenområdet. Omsättningen uppgick till cirka 8,5 miljoner euro 2023.

"Med BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH som en del av koncernen stärker Green Landscaping Group ytterligare sin position i Bayern. BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH har en mycket stark ställning inom nischen för exklusiva trädgårdar som kännetecknas av en kapitalstark och trogen kundbas och därmed en låg cyklikalitet. Vi ser fram emot att stödja företaget i dess nästa fas och välkomnar Sascha och teamet till Green Landscaping Group", kommenterar Stephan Stieglauer, landschef för Tyskland, Green Landscaping Group.

"Sedan grundandet 2011 har vi fokuserat på att tillhandahålla tjänster av högsta kvalitet till våra kunder och att bygga upp ett motsvarande rykte. Vi är mycket motiverade att fortsätta resan och att bidra till Green Landscaping Groups framgångssaga. Med personer på plats i Tyskland och en stark förståelse för vår affärsmodell och våra behov är jag övertygad om att jag har hittat rätt partner för mitt företag. Jag ser fram emot att träffa de andra verkställande direktörerna och partners i Green Landscaping Group och inleda dialoger och utbyten, som jag aldrig tidigare har haft, som ensam ägare", säger Sascha Buk, ägare och verkställande direktör, BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH.

Green Landscaping Group förvärvar 100 procent av aktierna i BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH med omedelbart tillträde. Förvärvet finansieras kontant och genom överlåtelse av aktier i Green Landscaping Group AB.

Den tidigare ägaren av BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH är nu delägare i Green Landscaping Group AB.

Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 12 juli 2024 kl. 08:00 CEST.

BUK Garten- und Landschaftsbau GmbH grundades 2011 i Oberhaching och drivs idag av grundaren Sascha Buk tillsammans med 30 anställda. Företaget erbjuder tjänster inom finplanering och skötsel inom nischen för exklusiva trädgårdar. För mer information besök buk-garden-couture.de.